یک آیه و تدبیری در آن!

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین

یک آیه و تدبیری در آن!


وَنَادَى أَصْحَابُ الْجَنَّةِ أَصْحَابَ النَّارِ أَن قَدْ وَجَدْنَا مَا وَعَدَنَا رَبُّنَا حَقًّا فَهَلْ وَجَدتُّم مَّا وَعَدَ رَبُّكُمْ حَقًّا قَالُواْ نَعَمْ فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَيْنَهُمْ أَن لَّعْنَةُ اللّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ ﴿اعراف آیه 44﴾

و بهشتيان دوزخيان را آواز مى‏دهند كه ما آنچه را پروردگارمان به ما وعده داده بود راست ‏يافتيم آيا شما [نيز] آنچه را پروردگارتان وعده كرده بود راست و درست‏يافتيد مى‏گويند آرى پس آوازدهنده‏اى ميان آنان آواز درمى‏دهد كه لعنت‏خدا بر ستمكاران باد .

-----------------------------------------------------

خیلی جالبه:

بهشتیها که وعده های خدای عز و جل را درست و واقعی بهش میرسن از جهنمیها میپرسن که وعده هایی که به شما هم داده شده بود ( و گوشتون بدهکار نبود و میگفتید اگه راست میگید عذاب رو نشونمون بدید) رو هم راست و واقعی یافتید؟ دوزخیان هم ( معلومه با چه حسرت و آه و افسوس و فغان جانکاهی) میگن بله درست بود بعد مورد لعن خدای تعالی قرار میگیرن.

همین یک آیه برای من و تو (اگه عبرت پذیر باشیم) کافیه تا توبه کنیم و سبیل رشد و تقوا در پیش گیریم و دست از لجبازی ها و گناهانی که به گمانمان مهم نیستن و کوچک هستند نیز برداریم من و تو فکر میکنیم تراشیدن ریش گناه کوچکیه، دختربازی و بازی با نوامیس مردم گناه کمیه؟!!، بدحجابی و بی مبالاتی نسبت به روابط با نامحرم و مردان غریبه که مهم نیست!!! در حالیکه غافلیم از این نکته که گناه صغیره با اصرار بر آن دیگر صغیره نیست و کبیره حساب میشه .

اصرار بر گناه تبعات سوء و زیانباری داره ولی چون من و تو انتظار تاثیر آنی داریم فکر میکنیم تاثیری نداره و وعده ها نعوذ بالله کشکیه!!!!

تاثیر گناه بر وضعیت و آینده و زندگی ما (در دنیا و آخرت) سریعتر از تاثیر و فرو رفتن چاقو در گوشت است ولی من و تو نمیدونیم (یا میدونیم و خودمون رو زدیم به کوچه علی چپ)

اگه مرگی در کار نیست هر کاری دلتون میخواد بکنید!!

اگه روزیتون هم دست خودتونه که نیست پس گناه کنید!!

اگه  ناتوان هم نمیشید؟ باز هم هرکاری میخواهید بکنید!!

اگه مریضی و آفتی وجود نداره و تصادفی و زلزله ای مثل زلزله بم نمیتونه دوباره اتفاق بیفته ، گناه کنید!!

اگه درقیامت موقع زنده کردن مردگان میتونید زنده نشید و خاک بمونید ، گناه کنید!!

اگه موقعیکه میخوان بندازنت جهنم میتونی نری و مقاومت کنی ، گناه بکن!

اگه میتونی از حکومت خدا خارج بشی و بری جایی که تحت حکومت رب العالمین نباشی ، گناه کن!!

ولی من و تو که میدونیم هیچکدوم از این اگه ها رو نمیتونیم ، خیلی بی چشم و رویی و پر روییه که نعمت حلال خدا رو بخوریم و برخلاف رضایتش ( که به نفع خودمونه ) رفتار کنیم.

کی بیدار میشیم؟

تو پیری؟

یا موقع مرگ؟!!

از جهنمیها میپرسن چی شد جهنمی شدین؟

میگن :تسویف کردیم و

گفتیم هفته آینده توبه میکنم ،

بذار این عروسی رو الکل بخورم دیگه توبه میکنم!،

بذار این دختر رو بلند کنم توبه میکنم ،

خدا رحمانه توبه میکنم ،

فعلا که جوونم احکام مال پیرهاست توبه میکنم،

نماز رو وقتی متاهل شدم میخونم!!،

فعلا 40 سالمه توبه میکنم،

کو تا پیری و مرگ هنوز وقت دارم،

تا اینکه یهو دیدیم حضرت عزرائیل سرو کله اش پیدا شد و ما هی داد زدیم من رو برگردون هنوز توبه نکردم و میخوام کار خوب انجام بدم ولی حواسمون نبود که جویبار لحظه ها جاری بود و ما 80 ساله شده بودیم ، 50 ساله شده بودیم ، 26 ساله شده بودیم و موقع مرگمون بود و نمیدانستیم قرار نیست پیر بشیم .

بیدار بشیم دنیا همیشگی نیست و مرگ و حساب و کتابی در کاره .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، دل نوشته و خودمانی، ،
:: برچسب‌ها: جهنم و بهشت, حساب و کتاب, توبه, نماز, روزه, ربا, زنا, ارث, ورثه, اخلاق خوب, همسرداری, زیدبازی, دوست دختر, داستان سکسی, مستی, آخرت, دنیا, مرگ, قرآن کریم, تفکر در قرآن,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : پنج شنبه 8 فروردين 1392
زمان : 11:11


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.